Większość firm usługowych działa na określonym terenie, dlatego ich celem jest zdobycie jak największej liczby klientów w danym regionie. W branżach takich jak fryzjerstwo, hydraulika, kosmetyka, budownictwo czy gastronomia szczególnie liczy się lokalizacja. Aby promować swoją ofertę, warto skorzystać z pozycjonowania lokalnego przeprowadzonego przy pomocy kampanii Google Ads. Jaki ma ono wpływ na rozwój firm usługowych? Podpowiadamy.

Lokalne kampanie Google Ads

Lokalne kampanie Google Ads umożliwiają firmom usługowym przekazanie swoim potencjalnym klientom wszystkich potrzebnych informacji, które konieczne są do podjęcia decyzji czy i kiedy odwiedzą ich lokal. Jest to bardzo popularna forma reklamy, która wykorzystywana jest przez wiele przedsiębiorstw i skutecznie pomaga im pozyskiwać nowych klientów.  

Przed rozpoczęciem działań reklamowych warto określić, do jakiej grupy osób chcemy dotrzeć. W przypadku firm lokalnych duże znaczenie ma również obszar, na jakim kampania ma być prowadzona. Zaletą Google Ads jest możliwość dotarcia do sporej grupy potencjalnych klientów, przy wykorzystaniu niewielkich nakładów finansowych.

Wpływ kampanii Google Ads na rozwój firm usługowych

Wpływ kampanii Google Ads na rozwój firm usługowych jest znaczący, niezależnie od tego czy jest to małe, czy duże przedsiębiorstwo. Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją działalność, powinny szczególnie zainteresować się tym systemem, ponieważ może on umożliwić im dotarcie do potencjalnych klientów jeszcze przed rozpoczęciem funkcjonowania zakładu. W przypadku nowych biznesów oraz firm, które mają niewielkie grono stałych klientów, kampania Google Ads jest świetnym sposobem na dotarcie do nowych zleceniodawców.  

Osoby, które w naszej okolicy poszukują na przykład usług remontowo-budowlanych, fryzjerskich czy lakierniczych po wpisaniu w wyszukiwarkę Google interesującej ich frazy zobaczą reklamę naszego przedsiębiorstwa, która wyświetli im się na samej górze wyników wyszukiwania. Dzięki temu w szybki i efektywny sposób już kilka dni po ustawieniu takiej kampanii możemy zyskać nowych zleceniodawców. Odpowiednio zaplanowane działania umożliwią nam również wyróżnienie się na tle konkurencji.

Automatyczna optymalizacja kampanii Google Ads

Świetnym sposobem na rozwój biznesu jest wykorzystanie systemu VCM. Jest to autorski projekt, który tworzy i optymalizuje reklamy Google Ads za pomocą machine learning. Został on zaprojektowany z myślą o małych biznesach tak, aby przy jak najniższym nakładzie finansowym pomóc im pozyskać jak największe grono nowych klientów. Stworzyli go specjaliści, dzięki czemu taka kampania online bardzo efektywnie wykorzystuje budżet reklamowy.

Jest to świetny sposób na tani marketing internetowy prowadzony w całości automatycznie, dzięki czemu kampania Google Ads jest stabilna. Usługodawcy jednocześnie otrzymują bieżące raporty, które informują ich o efektywności reklamy. Dodatkowo w razie potrzeby możliwe jest wprowadzenie niezbędnych zmian do takiego systemu. Właściciele małych przedsiębiorstw szczególnie cenią go za automatyzację, dzięki której nie muszą samodzielnie dokonywać modyfikacji w panelu kampanii.