Jesień w sypialni – przytulny sen

Każda poru roku zmienia nasz naturalny zegar biologiczny, pory zasypiania i jakość nocnego wypoczynku. Im szybciej przyzwyczaimy się do nowych nawyków związanych z kolejną porą roku, tym lepiej dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia. W tym tekście przeczytasz o tym, jak przygotować swoją sypialnię na jesień i zapewnić sobie przytulny sen.

Jak przygotować sypialnię na jesień?

Warto zacząć od tych najmniejszych zmian. Możesz wymienić pościel na miększą i cieplejszą oraz zmienić kołdrę na tę z grubszym wypełnieniem. Idealnie sprawdzi się większe przykrycie, ponieważ wtedy będziemy mieli pewność, że w ciągu nocy nie odkryjemy się i nie zmarzniemy. Przykładowo, kołdra 200×200 to idealne rozwiązanie, gdy dzielimy łóżko z partnerem. Inni inwestują w drugą kołdrę lub po prostu mają w „pogotowiu” koc. Jednak mimo wszystko, duże i grube okrycie to coś, bez czego nie możesz się obyć zarówno jesienią i zimą. Stawiając na wysokiej jakości kołdrę z wełnianym lub puchowym wnętrzem, unikniesz przeziębienia lub zmarznięcia i obudzisz się wypoczęty. Co jeszcze warto zmienić w sypialni?

Na pewno przyda się wymiana piżam, kapci i szlafroków. Kiedy na dworze jest zimno i ponuro, nie chce nam się wychodzić z ciepłego łóżka. Miękka i przytulna piżama w połączeniu z wygodnymi, puchatymi kapciami i szlafrokiem, ułatwi poranne wstawanie i sprawi, że zaczniemy dzień w miły sposób. Nie zapomnij o zasłonach i dywanie pod łóżkiem. Takie dodatki nie tylko ocieplają wnętrze wizualnie, ale cieszą oko i pozwalają nam polubić nawet tę najzimniejszą porę roku.

Jak zapewnić sobie przytulny sen?

Najważniejsze jest przygotowanie się na przesunięcie czasu do tyłu. Już tydzień przed planowaną zmianą godziny, możemy powoli przyzwyczajać się do nowych pór zasypiania i wstawania. Koniecznie też przesuńmy wieczorne przyjemności na poranek. Zaczynając dzień od czytania książki lub spokojnego wypicia herbaty w towarzystwie drugiej połówki, zagwarantujemy sobie dobry nastrój. Nie zapominajmy o tym, że jesienią i zimą wcześniej robi się ciemno, więc siłą rzeczy nasz organizm może domagać się drzemek lub zasypiania wcześniej niż dotychczas. Jeśli dostosujemy się do jego potrzeb, popołudniowa chwila na relaks z pewnością nie wpłynie na głębokość snu nocą. Wręcz przeciwnie – dodatkowa godzina snu w ciągu dnia oszczędzi nam kolejnej filiżanki kawy.

Nie bez znaczenia dla naszego snu jest otoczenie w sypialni. Gdy budzi nas szara pogoda, miejmy w zanadrzu klimatyczne oświetlenie i kolorowe dekoracje, które ucieszą oczy po przebudzeniu. Szafka nocna (sprawdź tutaj https://expertsnu.pl) z bukietem jesiennych liści lub misą kasztanów i żołędzi oraz zapachowy kominek to jesienny „must have” w każdej sypialni.

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *